חייגו עכשיו

09-3740244

מילון מונחים לשיווק דיגיטלי

במילון זה, מרוכזים המונחים החשובים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי, מילון המונחים מעודכן באופן קבוע כדי לשקף את השינויים והחידושים בתעשייה. כל הגדרה במילון כתובה בצורה ברורה ופשוטה, כדי להקל על ההבנה של המונחים המורכבים. מילון המונחים יעזור לכם לדבר בשפה המקצועית של התחום ולהישאר מעודכנים בהתפתחויות האחרונות. 

A/B Testing

בדיקות א'\ב'

בדיקות המשווות בין שתי גרסאות של אותו דבר כדי לקבוע איזו גרסה משיגה ביצועים טובים יותר.

Abandoned Cart

נטישת עגלה

עגלת קניות (סל קניות) שננטש על ידי המשתמש לפני השלמת הרכישה.

Above the Fold

מעל הקפל

החלק העליון של דף האינטרנט הנגלה למשתמש ללא גלילה. (במקור - החלק הגלוי של העיתון כשהוא מקופל)

Affiliate Marketing

שיווק שותפים

שיתוף פעולה עם משווקים עצמאיים כדי לקדם מוצרים תמורת עמלה על מכירות.

Alt (Alternative Text)

טקסט חלופי

תיאור התמונה בטקסט שיוצג כאשר היא אינה נטענת או לצרכי נגישות לכבדי ראייה.

Authority

סמכותיות

סמכותיות היא מידת ההשפעה, האמינות והחשיבות של אתר אינטרנט לפי מדדי מנועי החיפוש.

Backlink

קישור נכנס

קישור מאתר אחד לאתר אחר, משמש כאינדיקציה לאיכות, סמכותיות ורלוונטיות התוכן בעיני מנועי החיפוש.

Behavioral Targeting

מיקוד התנהגות

מיקוד מודעות למשתמשים ספציפיים על בסיס ניתוח והבנה של התנהגותם, העדפותיהם והאינטראקציות שלהם ברשת.

BlackHat SEO

קידום כובע שחור

טכניקות וכלים לא חוקיים שנועדו להונות ולהשפיע על מנועי החיפוש.

Bounce Rate

שיעור נטישה

היחס בין משתמשים שעזבו את האתר לאחר צפייה בו. (בדרך כלל בעמוד ספציפי)

Breadcrumbs

פירורי לחם

ניווט המציג את המיקום הנוכחי של המשתמש בהיררכיה של האתר. (בדומה לפירורי לחם שהותירו עמי ותמי ביער כדי להגיע לבית)

Cache

זיכרון מטמון

אחסון זמני של נתונים לגישה מהירה יותר מאשר משרתי האינטרנט המקוריים. להאצת טעינת דפים וחווית משתמש משופרת.

Canonical

תג קנוניקל

תג HTML המודיע למנועי החיפוש איזו גרסה של עמוד אינטרנט היא העיקרית והמועדפת, כאשר קיימות מספר גרסאות בעלות תוכן דומה או זהה.

CR (Conversion Rate)

אחוז המרה

אחוז האנשים שביצעו פעולה רצויה, כמו רכישה, הרשמה או התקשרות, מתוך כלל האנשים שנחשפו אליה.

CRO (Conversion Rate Optimization)

שיפור אחוז המרה

שיפור ואופטימיזציה של אחוז ההמרה.הגדלת אחוז האנשים שנוקטים בפעולה הרצויה.

(Click Through Rate) CTR

שיעור קליקים

היחס בין מספר הקלקות במודעה או קישור לבין מספר החשיפות אליהם. (אחוז המשתמשים שלחצו על הקישור או המודעה מתוך סך הצפיות בה)

CMS (Content Management System)

מערכת ניהול תוכן

קוד המאפשר יצירה, עריכה, ופרסום של תוכן באתר אינטרנט בקלות, גם למשתמשים ללא ידע בתכנות.

Conversion Rate

שיעור המרה

אחוז ההמשתמשים שביצעו את הפעולה הרצויה, כמו רכישה, הרשמה, יצירת קשר....

Crawl Budget

תקציב זחילה

מספר עמודי האינטרנט באתר שגוגל יכול לסרוק ולאנדקס בפרק זמן נתון, ניהול יעיל יבטיח דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

Cross-Selling

מכירת נלווים

מכירת מוצרים משיקים או קשורים כגון אביזרים בנוסף למוצר הראשי.

CTA (Call To Action)

קריאלה לפעולה

הנחייה ממוקדת למשתמשים לבצע פעולה רצויה כמו רכישה או הרשמה.

Disavow

הכחשת קישור

הליך דיווח למנועי חיפוש על קישורים נכנסים לא רצויים להסרתם מהליך הדירוג.

eCommerce

מסחר אלקטרוני

קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט והמדיה הדיגיטלית.

(Fear of Missing Out) FOMO

חרדת החמצה

תחושה של חשש להחמיץ חוויות ואירועים חשובים החווים אחרים.

Google Sitelinks

גוגל סייטלינקס

קישורים משניים המופיעים מתחת לקישור הראשי בתוצאות חיפוש בגוגל.

H Tags

תגית כותרות

תגיות להגדרת כותרות לפי היררכיה. (תגית ראשית - H1 ויורד עד H6)

Influencer Marketing

שיווק באמצעות משפיענים

ניצול כוח ההשפעה וההערצה של דמויות פופולריות ובעלות עוקבים רבים ברשתות החברתיות, כדי לקדם מותגים ומוצרים.

Journey Mapping

מיפוי מסע לקוח

הבנת צרכי הלקוח לאורך כל מסע הרכישה שלו, מהמודעות ועד לרכישה ולאחריה.

Keyword Cannibalization

קניבליזצית ביטויים

תחרות בין דפים באותו אתר על אותן מילות מפתח.

Landing Page

עמוד נחיתה

עמוד אינטרנט ייעודי וממוקד, המונגש ישירות מקמפיין פרסומי במטרה להגביר המרות.

Media Buyer

פרסומאי

איש מקצוע האחראי על רכישה מושכלת של חשיפה פרסומית בפלטפורמות שונות.

Native Advertising

פרסום נייטיב

פרסומות שמוצגות באותו סגנון ועיצוב כמו התוכן שבו הן מופיעות, כך שהן משתלבות באופן טבעי באתר או באפליקציה.

Off-Site / Off-Page

הכחשת קישור

פעולות קידום המתרחשות מחוץ לאתר המקודם, במטרה להגביר את סמכותו ונראותו בעיני מנועי החיפוש.

Programmatic Advertising

פרסום פרוגרמטי

רכישה וקנייה של חשיפה פרסומית באופן אוטומטי, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים ליתוח וניהול ממוחשב של קמפיינים במקביל בפלטפורמות מדיה רבות.

Quality Score

ציון איכות

מדד בין 1 ל-10 שמראה כמה רלוונטיות המודעות ומילות המפתח לקהל היעד, כמה יעילות הן צפויות להיות.

Remarketing

רימרקטינג

מיקוד פרסומות לגולשים שכבר ביקרו באתר או התעניינו במוצרים או בשירותים שלך בעבר.

ROAS (Return On Advertising Spend)

החזר השקעה על הפרסום

מדד ההכנסה שהושגה עבור כל שקל שהושקע בפרסום.

ROI (Return on Invesment)

הרווחיות על ההשקעה

מדד רווחיות על השקעה, כמה כסף הרווחת ביחס לכמה השקעת.

SEO (Search Engine Optimization)

קידום אורגני

אופטימיזציה לשיפור הדירוג האורגני של אתר בתוצאות החיפוש.

Traffic

תנועה

מספר המבקרים באתר אינטרנט או אפליקציה בתקופה מסוימת.

Upselling

שדרוג מכירה

עידוד לקוחות לרכוש מוצר או שירות יקר יותר או משודרג לעומת זה שהתכוונו לרכוש במקור.

Video marketing

שיווק באמצעות ווידאו

שימוש בסרטונים כדי לקדם מוצרים, שירותים או מותגים.

Webmaster Tools

כלי וובמסטר

כלים שמנועי חיפוש מספקים לבעלי אתרים ומשווקים לניטור וניהול האתר מבחינת קידום וביצועים.

XML sitemap

מפת אתר XML

קובץ שמספקים למנועי חיפוש המכיל מידע על מבנה אתר האינטרנט והדפים הכלולים בו.

YouTube marketing

שיווק ביוטיוב

שימוש בפלטפורמת YouTube של גוגל כדי לקדם מוצרים, שירותים או מותגים.

Zero-click search

חיפוש ללא לחיצה

מצב שבו משתמש מוצא את המידע שהוא מחפש בדף תוצאות החיפוש (SERP) מבלי ללחוץ על קישור.
עגלת קניות