הבשורה הטובה? בינה מלאכותית כבר לא שייכת רק לסרטי מדע בדיוני! הטכנולוגיה הזו משתלבת בהתאם בעולם שלנו, כולל בתחום השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. יותר ויותר בעלי עסקים, מנהלי אתרים ואפילו מומחי קידום אתרים (SEO) מגלים את הכוח של כלי בינה מלאכותית, שיכול לחסוך לכם זמן יקר ושלל משאבים אחרים.

אז איך תוכלו למנף את כוח הבינה המלאכותית לקידום האתר שלכם? אילו כלים מתאימים לכם? האם קידום אתרים בעזרת בינה מלאכותית באמת עובד ומניב תוצאות? בואו נעשה סדר בדברים.

כתיבת תוכן לאתר

תחרות: כמו שאתם מזמינים מספר מאמרים, כך גם המתחרים שלכם יכולים. ההמלצה שלי היא לעבור על המאמר ולכתוב אותו מחדש מעט כך שיתאים לטון ולשפה של המותג והאתר שלכם. בנוסף, הוסיפו יתרונות ייחודיים ותוכן בלעדי לאתר שלכם, שיהוו יתרון יחסי שלכם.

שפה מדוברת: לפעמים, הפלטפורמות הללו עשויות לכתוב בצורה פחות קולחת או מעט מרוחקת. כדאי לשפר את סגנון הכתיבה כדי לגרום לקורא להמשיך לעיין וליהנות מהתוכן.

מחקר מתחרים והמלצות לאופטימיזציה

אחד היתרונות הגדולים של ChatGPT הוא היכולת להשוות את האתר שלנו או דפי תוכן ספציפיים בו לאתרים או דפים של מתחרים. תחשבו איזו יכולת אדירה אתם מקבלים בלי שום מאמץ.

תוכלו להבין על אילו מילות מפתח המתחרים שלכם מתמקדים ולראות מה עובד יותר טוב עבורם. תוכלו לבדוק את ביטויי החיפוש שעלו במחקר מילות המפתח שלכם ואפילו למצוא ביטויים שהמתחרים שלכם לא עשו בהם שימוש עדיין, כך שתוכלו לתפוס אותם. תוכלו לראות מי מדורג בחיפוש עבור מילים ספציפיות בתחום שלכם ולהבין אילו דפים גורמים להם להגיע לשם. בנוסף, תוכלו להבין את ההבדל בין מבנה התוכן של המתחרים המובילים לבין שלכם. במילים אחרות, זה כמו לקבל עוד חבר בצוות, אלא שמדובר ברובוט.

תכנון מבנה אתר ואופטימיזציה של שיעור ההמרה

מבנה האתר הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום האתר שלכם. אם תבנו את ההיררכיה בצורה נכונה ומדויקת, תבטיחו חווית משתמש טובה, תבצעו אופטימיזציה לפעולה באתר ותעשו הכל לפי הספר, תוכלו להביא יותר תנועה לאתר ולשפר את שיעורי ההמרה משמעותית.

גם כאן, ChatGPT יכול לעזור לכם! תוכלו לשאול אותו שאלות כמו: אילו קטגוריות צריכות להיות באתר שלי? אילו תתי קטגוריות צריכות להיות? מהי קריאה לפעולה יעילה ביותר? ועוד.

מחקר מילות מפתח

נכון להיום, הפלטפורמות הקיימות אינן מתעדכנות בזמן אמת, ולכן קשה לבצע מחקר מילות מפתח בלחיצת כפתור ולקבל תובנות לגבי נפחי חיפוש. עם זאת, אין ספק שתוכלו לקבל השראה ואז לבדוק את נפחי החיפוש של המילים שקיבלתם. במילים אחרות, שימוש בבינה מלאכותית לקידום אתרים לא יתן לכם נפחי חיפוש ותוצאות מדויקות, אבל כן ייתן לכם זרעים ויעזור לכם למצוא את ביטויי החיפוש הרלוונטיים.

חשוב לזכור! לאחר מכן, עליכם לבדוק את נפחי החיפוש של מילים אלו כדי שלא תקבלו החלטות ותרצו לדרג עבור מילות מפתח עם נפחי חיפוש נמוכים או לא רלוונטיים, או חפיפה שלא תוביל אתכם לתוצאות הרצויות.

ניתוח נתונים

ישיבה על דוחות, ניתוח נתונים והשוואה בין תוצאות שונות יכולה להיות מעייפת למדי, ובמילים פשוטות, מתאימה יותר למחשבים בגלל הדיוק שלהם. אחד הדברים המדהימים שתוכלו לעשות עם בינה מלאכותית הוא להעלות קבצים ולבקש מהמערכת לנתח את הנתונים.

לדוגמה, ב-ChatGPT PLUS יש פונקציה בשם DATA ANALYSIS. כל מה שצריך לעשות הוא להעלות קבצים (Excel, PDF, CSV וכו') ולספק הוראות לגבי הנתונים הספציפיים שרוצים לקבל תובנות עליהם.

לכן, אם אתם מקדמי אתרים שמנהלים קידום אתרים עבור מספר חברות, תוכלו לחלץ תובנות מהדוחות שלכם בלחיצת כפתור. היתרון המשמעותי הוא שהמערכת יכולה לספק לכם תובנות שלא חשבתם אפילו לחלץ מהדוח, מה שיאיר לכם אור על נושאים שונים.

יצירת תמונות

מי לא שם לב למגמת הבינה המלאכותית ברשתות החברתיות? לפתע, אנשים שאתם מכירים הופכים לנשיאים, לוחמים ודמויות מפתח, עם חיות מחמד על רקעים אקזוטיים ועוד. אם אתם מתקשים בעיצוב גרפי ורוצים להרחיב את אפשרויות העיצוב שלכם, יצירת תמונות באמצעות בינה מלאכותית היא הפתרון המושלם.

עם טכנולוגיה זו, תוכלו ליצור תמונות מאפס שיתאימו למה שאתם רוצים לקדם. תוכלו לשלב מוצרים שאתם מוכרים עם רקעים שונים לבחירתכם, ליצור עמוד "פגישה עם הצוות" עם עיצובים אחידים ומרהיבים, וכל זאת בלחיצת כפתור.

אם אתם זקוקים לבאנר חדש לאתר, אין צורך לרכוש מנוי יקר ב-Shutterstock. תוכלו ליצור בקלות תמונת באנר בלי צורך בהבנה מיוחדת או צילום מקורי.

כתיבה שיווקית וטקסטים קצרים (מיקרו-קופי)

אין ספק שכתיבה שיווקית לאתר לפעמים מרגישה כמו הוצאה מיותרת. הרי רבים מאיתנו יודעים לכתוב, וזה רק עניין של זמן. בסופו של דבר, התוכן שיש לנו בדף הבית, דפי קטגוריות, דפי מוצר וכו', שונה במהותו מהטקסטים שיש לנו במאמרים קידום אתרים באתר שלנו.

עם זאת, אני ממליץ לעבור על הטקסט באתר ולהעשיר אותו באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית. לפעמים, נקודת מבט שונה יכולה לתת לאתר זווית מרעננת, במיוחד בתחום הטקסטים הקצרים (כמו קריאה לפעולה, כותרות באנרים וכו'). בנוסף, זכרו שטקסטים קצרים משחקים תפקיד משמעותי בחוויית המשתמש ויכולים להשפיע ישירות על שיעורי ההמרה. אז למה לא לנסות לשפר אותם באמצעות בינה מלאכותית?