כל עסק שמכבד את עצמו נשען על סוכנות שיווק דיגיטלית לצרכי השיווק שלו. עם זאת, מעט חברות נשארות עם סוכנות לטווח ארוך. אז איך בוחרים סוכנות דיגיטלית נכון?
הגדרת הצרכים של העסק
לכל עסק יש צרכים משלו. בפגישה עם סוכנות פוטנציאלית, הסבירו את הצרכים שלכם וראו אם הן יכולות להציע פתרון ספציפי למקרה שלכם. אם לא, אל תמהרו לסגור עסקה עד לוודא שזה באמת מה שאתם צריכים.
קביעת תקציב ברור
השאלה "כמה זה עולה?" היא רחבה ולא מדויקת. עדיף להגדיר מראש איזה תקציב אתם מוכנים להקצות לפיתוח העסקי ולשיווק של העסק שלכם. לאחר הגדרת התקציב, סוכנות דיגיטלית טובה צריכה להציע לכם פתרונות שיתאימו לכם, תוך כדי יידוע פחות או יותר כמה תוצאות תוכלו להשיג עם התקציב הנתון.
אין קסמים
שיווק הוא לא קסם. חברות שיווק עובדות כדי להציג את הפרסומת הנכונה לקהל הנכון, אבל בסופו של דבר אין להן שליטה על התנהגות הצרכן. כדי לגשר על פער זה, מומלץ לבחור סוכנות שיווק דיגיטלית שמתכננת תהליך אסטרטגי המבוסס על תהליכים פסיכולוגיים שעובר הלקוח מחשיפה למכירה, ופועלת במגוון ערוצים ורעיונות שיווקיים חדשים ויצירתיים לעסק שלך. ניתן לבחון זאת באמצעות שאלות כמו: "איך אתם מתכוונים לשווק את העסק שלי?", או "איזו חדשנות אתם מביאים לתחום השיווק?", או פשוט על ידי סקירת הפרויקטים הקודמים שלהם.
שקיפות
לפני תחילת הפעילות, רצוי לוודא שיש דיווח שוטף על מה שקורה כדי שתוכלו לעקוב. אנחנו מציעים: לבקש לקבל מידע כל כמה ימים על מה שקורה, לוודא שאתם חלק מתהליכי קבלת ההחלטות ולראות דוחות המשקפים פעילות ברשתות. בדרך זו, גם אם תרצו להחליף את חברת השיווק שלכם בעתיד, תוכלו להשתמש במידע שקיבלתם ולא להתחיל הכל מהתחלה.
שירות
חשוב מאוד לוודא שמקבלים מענה מעבר לפתרון שאתם מקבלים. וודאו שהשאלות שלכם מתקבלות יפה ושאפשר תמיד לדבר, לשתף ולהציע. חשוב לראות שיש לכם לגיטימציה מלאה להיכנס לתמונה ולהביע את דעתכם בכל עת, ושאפשר לכתוב הודעה בוואטסאפ/לצלצל למנהלי הפרויקט שלכם ולקבל תגובה מיידית. בנוסף, מומלץ מאוד שהשירות של החברה יכלול פגישות סיכום פעילות ופגישות "לאן אנחנו הולכים".
מתן פתרון כולל
בבחירת סוכנות דיגיטלית, עליכם לבדוק בדיוק מה היא מספקת, והאם זה מספיק בשבילכם. האם הסוכנות מספקת פתרון כולל לכל שלבי הצרכן מהאסטרטגיה ועד המכירה? יש יתרון עצום בבחירת חברה שמעניקה לכם את כל השירותים במקום אחד – אסטרטגיית שיווק מקיפה, תכנון כולל, שיווק בכל הערוצים, שיווק אורגני, אנליטיקה, כתיבת תוכן, עיצוב מיתוג והדרכה מכירותית. כאשר כל השירותים במקום אחד, אתם חוסכים אנרגיה ועלויות, וממנפים את החיבורים הטבעיים בין השירותים השונים.
אחריות
כמו במוצר פיזי, גם שירות חשוב. לכן, חשוב שתהיה תיאום ציפיות מלא ושתוודעו מראש מה לעשות אם משהו לא עובד או עומד בלוחות הזמנים שנקבעו, ומה קורה במקרה של ביטול. במקרה והשירות מופסק, מה נשאר אצלכם? אל תשכחו לוודא שתוכלו לגשת לנתונים שנאספו עד כה ולנכסים הדיגיטליים שלכם.
ניסיון
אל תשכחו לבדוק את הניסיון של הסוכנות הדיגיטלית. כמה שנים היא קיימת? מי הלקוחות שלה? האם יש לה ניסיון בניהול תקציבים גדולים? אם מדובר בחברה מנוסה עם ניסיון ומומחיות בניהול תקציבים גדולים, זה משקף שהחברה רצינית, אמינה ויציבה, ויש לה קבלות בשטח.